Schrijf een nieuw reisverhaal...

17 februari 2014 - Groningen, Nederland

Het is vandaag maandag 17 februari. Jesse en ik zijn al bijna drie weken op Nederlandse bodem. Een reeks aan verhalen en ervaringen ontbreekt nog op de blog. Om het verhaal van de reis te voltooien, zal ik de komende dagen de resterende gaten opvullen. Hieronder nog het residu van gedachten die me bij zullen blijven na onze tijd in Agrentinie. Die zal ik dag met dag wat aanvullen, tot het laatste verhaal geschreven is.

Een van de bijzonderste dingen om te realiseren is dat we maar 6.5 uur werkten op een dag. Je slaapt er ook nog eens 8 en je gebruikt 2 uur voor het eten, dat betekent dat je 8 uur per dag overhoudt om ‘te leven’. Op Nederlandse avonden ga je dan snel op de bank hangen, tv kijken of iets via je telefoon of internet regelen. Je komt daar pas achter als je uit verveling, na het gedane werk, maar wat gaat surfen op je telefoon. Het idee dat er een wereld buiten is, waar je van alles kan ondernemen en ontdekken, dringt maar langzaam in je bewustzijn door. Al die techniek sluit ons in feite op in een bekrompen wereld van vanzelfsprekendheden. Niet dat ze niet nuttig zijn, maar met al dat kijken naar die schermen, kan je zoveel missen.

1. Nina:
    20 februari 2014
    mijn email adres is veranderd! Wil je verslagen graag nog lezen